19–20 Jan 2024
Wydział Filologiczny, al. Mickiewicza 9B, Collegium Paderevianum, V piętro
Europe/Warsaw timezone

Czy gry cyfrowe mogą być polskie?

19 Jan 2024, 18:25
15m
505 (Wydział Filologiczny, Collegium Paderevianum, al. Mickiewicza 9B)

505

Wydział Filologiczny, Collegium Paderevianum, al. Mickiewicza 9B

Wystąpienie (15 min.) Prezentacje 1

Speaker

Tomasz Majkowski (Wydział Polonistyki UJ)

Description

Prezentacja projektu badawczego finansowanego ze środków NCN (nr 2020/37/B/HS2/00169) i poświęconego problematyce interakcji pomiędzy kulturą gier cyfrowych i kulturami narodowymi. W przeciwieństwie do starszych mediów narracyjnych, związanych zwykle z językiem narodowym oraz wiązanymi z państwem i narodem środkami wytwarzania - gry cyfrowe powstają w warunkach gospodarki zglobalizowanej, przy użyciu narzędzi cyfrowych przepływających płynnie pomiędzy różnymi obszarami kulturowymi. Są również konsumowane i dyskutowane w obiegu ogólnoplanetarnym. A jednak! Istnieje tendencja uporczywego wiązania gier z kulturą narodową, zarówno w dyskursie użytkowników, jak regulacjach prawnych. Celem wystąpienia jest zaprezentować złożoność problematyki "gier narodowych" oraz metod jej badania.

Nazwa projektu

"Polskie gry wideo? Kultury grania i branża gier w kontekście narodowym" (NCN nr 2020/37/B/HS2/00169)

Słowa klucze dziedzictwo, gry cyfrowe, kultura narodowa, duma

Primary author

Tomasz Majkowski (Wydział Polonistyki UJ)

Presentation materials

There are no materials yet.